This paper presents seven projects of digital windows for creative entertainment aimed at enhancing rooms with "disadvantaged" views. The final goal is a new concept of in-room entertainment, as well as the design of digital windows composed of a real frame (object) containing a screen that has the task of showing a narration that changes the "usual" panorama with virtual views of a dreamlike, recreational, literary/narrative nature, this while respecting the viewpoint and the visual angle, focusing on a narrative zoom. This project was developed in the context of a research laboratory commissioned by Visionaria TM, an in-room entertainment company, for the realization of virtual panoramas.

Si propongono sette progetti di finestre virtuali per l’intrattenimento creativo destinato a valorizzare ambienti con viste “svantaggiate”. La finalità è un new concept di room entertainment, nonché la progettazione di finestre virtuali composte da un infisso reale (oggetto) che contiene un display che ha il compito di mostrare una narrazione che cambia il “solito” panorama con viste virtuali di carattere onirico, ricreativo, letterario/narrativo. Ciò nel rispetto del punto di vista dell’affaccio e dell’angolo visuale, fissando uno zoom narrativo. Il progetto si è sviluppato nell’ambito di un laboratorio di ricerca commissionato dalla azienda Visionaria TM per il room-enterteinment, per la definizione di panorami virtuali.

Ambienti virtuali interattivi: un nuovo concept di room entertainment / Interactive virtual environments: a new concept of in-room entertainment

Marinella Arena;Rosario Brandolino;Daniele Colistra;Francesca Fatta
Writing – Review & Editing
;
Gaetano Ginex;Domenico Mediati;Marina Tornatora;Agostino Urso
2018

Abstract

Si propongono sette progetti di finestre virtuali per l’intrattenimento creativo destinato a valorizzare ambienti con viste “svantaggiate”. La finalità è un new concept di room entertainment, nonché la progettazione di finestre virtuali composte da un infisso reale (oggetto) che contiene un display che ha il compito di mostrare una narrazione che cambia il “solito” panorama con viste virtuali di carattere onirico, ricreativo, letterario/narrativo. Ciò nel rispetto del punto di vista dell’affaccio e dell’angolo visuale, fissando uno zoom narrativo. Il progetto si è sviluppato nell’ambito di un laboratorio di ricerca commissionato dalla azienda Visionaria TM per il room-enterteinment, per la definizione di panorami virtuali.
978-88-492-3651-4
This paper presents seven projects of digital windows for creative entertainment aimed at enhancing rooms with "disadvantaged" views. The final goal is a new concept of in-room entertainment, as well as the design of digital windows composed of a real frame (object) containing a screen that has the task of showing a narration that changes the "usual" panorama with virtual views of a dreamlike, recreational, literary/narrative nature, this while respecting the viewpoint and the visual angle, focusing on a narrative zoom. This project was developed in the context of a research laboratory commissioned by Visionaria TM, an in-room entertainment company, for the realization of virtual panoramas.
Communication; Virtual Window; Immersive Reality; Visuality; Room Entertainment; Storytelling
Comunicazione; Finestra virtuale; Realtà immersiva; Visualità; Room entertainment; Storytelling
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