We are in the presence of a society based on a method of study organized on finding meanings and fast connections which is opposed to a solidly constructed academic system of an incremental approach to knowledge. So starting from puzzles, comics and from the ideas of multimedia and interaction, allowed the use of graphic solutions, based on the concepts of movement and space, the experimentation ofwhich produced a first point of balance between apparently unable to communicate worlds.
Siamo in presenza di una società ormai basata su metodi di studio organizzato sulla ricerca di significazioni e connessioni rapide. Dall’altra parte l’Accademia con il suo approccio incrementale alla conoscenza. Allora partire da puzzle, fumetto, e dalle idee di multimedialità e interazione, ha consentito l’uso di soluzioni grafiche, basate sui concetti di movimento e di spazio, la cui sperimentazione ha prodotto un primo punto di equilibrio tra mondi apparentemente incapaci di comunicare.
Puzzles and representation. The puzzle image as a useful tool for graphic, multimedia and interactive storytelling / Puzzle e rappresentazione. L’immagine del puzzle come utile strumento di narrazione grafica, multimediale e interattiva / Urso, A.; De Lorenzo, F.. - (2023), pp. 616-623. (Intervento presentato al convegno 2023 - Atti del IV Convegno Internazionale e Interdisciplinare su Immagini e Immaginazione / 2023 - Proceedings of 4th International and Interdisciplinary Conference on Images and Imagination tenutosi a L'Aquila nel 6/7 Luglio 2023).
Puzzles and representation. The puzzle image as a useful tool for graphic, multimedia and interactive storytelling / Puzzle e rappresentazione. L’immagine del puzzle come utile strumento di narrazione grafica, multimediale e interattiva.
Urso A.;De Lorenzo F.
2023-01-01
Abstract
We are in the presence of a society based on a method of study organized on finding meanings and fast connections which is opposed to a solidly constructed academic system of an incremental approach to knowledge. So starting from puzzles, comics and from the ideas of multimedia and interaction, allowed the use of graphic solutions, based on the concepts of movement and space, the experimentation ofwhich produced a first point of balance between apparently unable to communicate worlds.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Urso-De Lorenzo_2023_IMG23_Representation_editor.pdf
accesso aperto
Licenza:
Creative commons
Dimensione
1.36 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.36 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.