The article aims to discuss the possible use of the Transformative Learning Theory (TL) to foster meta-cognitive and self-reflective skills in a classroom. In particular, we intend to valorize the contribution of Cranton (2002), adapting it to the dynamics of the teaching-learning process taking place in the classroom.
L’articolo intende discutere il possibile utilizzo della Teoria dell’apprendimento trasformativo (AT) per sviluppare competenze metacognitive e autoriflessive in classe. In particolare, si intende valorizzare il contributo di Cranton (2002), adattandolo alle dinamiche del processo di insegnamento/apprendimento che avvengono nell’aula scolastica.
Transformative Learning per lo sviluppo di competenze metacognitive e autoriflessive in classe. Ipotesi applicative / ferro allodola, V.. - In: QUALEDUCAZIONE. - ISSN 1121-7871. - 91:(2018), pp. 34-47.
Transformative Learning per lo sviluppo di competenze metacognitive e autoriflessive in classe. Ipotesi applicative
ferro allodola v.
2018-01-01
Abstract
The article aims to discuss the possible use of the Transformative Learning Theory (TL) to foster meta-cognitive and self-reflective skills in a classroom. In particular, we intend to valorize the contribution of Cranton (2002), adapting it to the dynamics of the teaching-learning process taking place in the classroom.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.