The article presents executive design examples carriedout in recent years on the topic of building reversibility.It is an activity whose results have a double interpretiveregister. On the one hand, they allow dissemination andsharing of teaching practices related to the current disciplinarystatute reconfigurations. On the other hand, theyhelp us to explore how the transformations of the currentscenario are reshaping cultural, technical and operationalboundaries of the relationship between built environmenttransformation, plan, its teaching and the profile of thedesigners educated in the Architecture schools.
L’articolo presenta sperimentazioni di progettazioneesecutiva condotte nel corso degli ultimi anni sul temadella reversibilità del costruire. Attività i cui esiti presentanoun doppio registro interpretativo. Consentono ladisseminazione e la condivisione di prassi didattiche daporre in relazione alle riconfigurazioni in corso degliattuali statuti disciplinari. Contribuiscono ad esplorarein che modo le trasformazioni di scenario in atto stianoridisegnando confini culturali, tecnici ed operativi delrapporto tra trasformazione dell’ambiente costruito,progetto, il suo insegnamento e il profilo dei progettistiche oggi si formano nelle scuole di architettura.
LA REVERSIBILITÀ DEL COSTRUIRE: ESPERIMENTI DI PROGETTAZIONE ESECUTIVA BUILDING REVERSIBILITY: EXECUTIVE DESIGN EXAMPLES / Lauria, Massimo. - In: AGATHÓN. - ISSN 2464-9309. - 3:(2018), pp. 63-70. [10.19229/2464-9309/392018]
LA REVERSIBILITÀ DEL COSTRUIRE: ESPERIMENTI DI PROGETTAZIONE ESECUTIVA BUILDING REVERSIBILITY: EXECUTIVE DESIGN EXAMPLES
LAURIA, Massimo
2018-01-01
Abstract
The article presents executive design examples carriedout in recent years on the topic of building reversibility.It is an activity whose results have a double interpretiveregister. On the one hand, they allow dissemination andsharing of teaching practices related to the current disciplinarystatute reconfigurations. On the other hand, theyhelp us to explore how the transformations of the currentscenario are reshaping cultural, technical and operationalboundaries of the relationship between built environmenttransformation, plan, its teaching and the profile of thedesigners educated in the Architecture schools.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.