Psychomotor science considered as a didactic methodology, can be widely applied in school due to the child normally using the body and movement to express and relate to himself. It is a non-directive approach, based on nonverbal language, where the moving body, the feelings and emotions that appear, are the fulcrum of the relationship between child and adult, child and child. It also determines an educational reality that can be defined as a real life experience
La psicomotricità intesa come metodologia didattica, trova nella scuola un’ampia applicazione in quanto il bambino usa normalmente il corpo e il movimento per esprimersi e relazionarsi. Essa rappresenta un metodo non direttivo, basato sul linguaggio non verbale, dove il corpo in movimento, le sensazioni e le emozioni che emergono sono il fulcro delle relazioni tra bambino e adulto, tra bambino e bambino e determinano una realtà educativa che si può definire una vera e propria esperienza di vita. Parole chiave: psicomotricità, educazione, corpo, schema corporeo.
La Psicomotricità come prassi educativa / Sgambelluri, R. - In: CHINESIOLOGIA. - ISSN 1824-7911. - anno XXX - n° 1 - 2012:ANNO XXX N. 1 - 2012(2012), pp. 45-48.
La Psicomotricità come prassi educativa
Sgambelluri R
2012-01-01
Abstract
Psychomotor science considered as a didactic methodology, can be widely applied in school due to the child normally using the body and movement to express and relate to himself. It is a non-directive approach, based on nonverbal language, where the moving body, the feelings and emotions that appear, are the fulcrum of the relationship between child and adult, child and child. It also determines an educational reality that can be defined as a real life experienceI documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.